Ons enige doel is het optimaliseren van water, en water staat aan de basis van al onze activiteiten. Dit betekent dat we vorm geven aan een van de belangrijkste markten van de toekomst.
Water is ons element
Onze kerncompetentie is het optimaliseren van water, en water staat aan de basis van al onze activiteiten. Dit betekent dat we vorm geven aan een van de belangrijkste markten van de toekomst.
Bij BRITA zijn we direct betrokken bij het filteren, optimaliseren en individualiseren van deze belangrijke hulpbron. We helpen mensen om hun alledaagse waterkwaliteit te verbeteren. Onze missie is duidelijk: We bieden iedereen de beste drinkwaterbeleving, rekening houdend met individuele verwachtingen.
Bij BRITA zijn we…
Een familiebedrijf
Experts in het optimaliseren en individualiseren van water
Gepassioneerd en duurzaam
Naleving - een integraal bestanddeel van de bedrijfscultuur van BRITA
De Gedragscode en het klokkenluidersysteem van BRITA
Naleving is een essentieel onderdeel van ons ondernemend denken en handelen. Onze gedragsregels beschermen onze werknemers, ons bedrijf en onze klanten en partners.
Om het belang van dit principe te onderstrepen, hebben wij in onze Gedragscode onze houding ten opzichte van wettelijke voorschriften en ethische kwesties uitvoeriger beschreven. De Gedragscode dient als richtlijn voor onze omgang met elkaar, en uiteraard ook voor onze zakelijke transacties. Dit geldt uiteraard ook voor onze leveranciers.
Ons nalevingssysteem wordt aangevuld door een klokkenluidersysteem. Werknemers, zakelijke partners en derden kunnen op elk moment melding maken van gedrag dat niet aan de voorschriften voldoet.
Als u meer wilt weten over ons klokkenluidersysteem of als u ons informatie wilt geven over gedrag bij BRITA dat niet aan de voorschriften voldoet, kunt u via de onderstaande link alle nodige details vinden:
Communicatie en samenwerking zijn essentieel op de BRITA Campus – op alle afdelingen en in alle landen. Alles draait om het individu en wat hij of zij kan bijdragen aan onze unieke gemeenschap.
Onze bedrijfscultuur
Communicatie en samenwerking zijn essentieel op de BRITA Campus – op alle afdelingen en in alle landen. Alles draait om het individu en wat hij of zij kan bijdragen aan onze unieke gemeenschap.
BRITA zet zich in voor een succesvolle toekomst. Daarom zorgen we dat het BRITA zelfbeeld, waarmee we definiëren wie we zijn en wat we willen bereiken, het fundament vormt voor al onze werkrelaties.
We zijn trots op wat we bereikt hebben en geloven tegelijkertijd ook dat het altijd beter kan. Onze bedrijfsstrategie BRITA 2020 – Conquer New Waters geeft een overzicht van onze doelen wat betreft diversiteit, groei en ondernemerschap. We willen groeien, sneller stappen maken en een ondernemingscultuur promoten. BRITA 2020 biedt de richtlijnen voor hoe wij dat willen doen zonder onze identiteit te verliezen. We moedigen al onze werknemers aan om samen te werken en van elkaar te leren. Bijvoorbeeld door te profiteren van de vele netwerkmogelijkheden op de BRITA Campus.
Onze waarden
We weten dat bepaalde waarden evenveel hebben bijgedragen aan het succes van het bedrijf als onze zakelijke strategieën.
Onze waarden
We weten dat bepaalde waarden evenveel hebben bijgedragen aan het succes van het bedrijf als onze zakelijke strategieën. Deze waarden hebben onuitwisbare sporen achtergelaten op het karakter van BRITA. En zijn voor ons van fundamenteel belang. Dit zijn:
Vrijheid
Bereidheid om verantwoordelijkheid te nemen
Vertrouwen
Teamgeest
Respect
Openheid
We streven ernaar om in ons dagelijkse werk te leven volgens deze sterke waarden. We zijn ons ervan bewust dat deze waarden onze identiteit vormgeven en de basis vormen voor ons succes.
Iedereen telt mee
We kunnen onze ambities waarmaken door krachten te bundelen – met iedere werknemer – en we streven tot in het uiterste naar onze gezamenlijke doelen. We zijn ons ervan bewust dat energie, professionaliteit, initiatief en creativiteit waardevolle menselijke bronnen zijn die niet oneindig kunnen worden uitgeput.
Iedereen telt mee
We kunnen onze ambities waarmaken door krachten te bundelen – met iedere werknemer – en we streven tot in het uiterste naar onze gezamenlijke doelen. We zijn ons ervan bewust dat energie, professionaliteit, initiatief en creativiteit waardevolle menselijke bronnen zijn die niet oneindig kunnen worden uitgeput.
We willen op een verantwoorde manier van water gebruikmaken en streven met dezelfde passie naar het bewuste gebruik van onze menselijke bronnen. We zijn verantwoordelijk voor onze werknemers, zij vormen de basis van ons succes. Alleen door vaardigheden selectief te cultiveren en door onze waardering te tonen is het mogelijk om dergelijke hoge eisen aan ze te stellen.
Toonaangevend in de markt
Zodra we besluiten om de productie te starten en een product of dienst te leveren, wordt het ons doel om marktleider in die branche te worden. Dat betekent dat we ernaar streven om de nummer 1 van de wereld te worden met het grootste marktaandeel. We nemen alleen maar genoegen met minder in bepaalde regio's of marktsegmenten als we daarmee de algemene doelen van ons bedrijf dienen. Uiteindelijk willen we onze duurzame oplossingen aan zoveel mogelijk mensen aanbieden.
Prijzen voor topkwaliteit
Great Place to Work gecertificeerd - 2022
Eerbetoon aan de bedrijfscultuur van BRITA Australia door Great Place to Work® Australia
German Innovation Award – 2021
BRITA is bekroond met de German Innovation Award 2021 in de categorieën huishoudelijke apparaten en ontwerpdenken voor de drinkwaterservice "HEIMATWASSER".
Red Dot Award - 2016
In 2016 bekroonde een jury van internationale designexperts de nieuwe BRITA fill&enjoy Fun waterfilterkan met de gerenommeerde Red Dot Award.
Brands of the Century - 2016
BRITA werd in 2016 op de Brands of the Century ranglijst geplaatst door de uitgeverij Deutsche Standards, bewijs van BRITA’s stevige aanwezigheid in de branche.
Verkoopprijzen - 2016
BRITA ontving de Vending Award 2016 als onderscheiding voor milieuvriendelijkheid in het kader van de voortdurende toewijding aan duurzame bedrijfsvoering.
iF DESIGN AWARD - 2014
De BRITA fill&go waterfles viel in februari 2014 in de prijzen met de prestigieuze iF DESIGN AWARD in de categorie ‘Productdesign’.
Leer BRITA kennen
Het succesverhaal van BRITA
We hebben uw goedkeuring nodig
Deze inhoud wordt geleverd door YouTube. Door deze inhoud in te schakelen, kunnen uw persoonlijke gegevens door de verkoper worden verwerkt en kunnen cookies worden geplaatst.
Leer BRITA kennen
Markus Hankammer, CEO BRITA Group
Idealiter zullen wij in 2066, bij ons 100-jarige bestaan, onze visie gerealiseerd hebben. In dat geval zal BRITA bij iedereen bekend staan als de manier om goed water te consumeren.